Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Exclusive Breastfeeding & Solid Food Pertama Saya

Hari ni 23.3.2011 Khair Amsyar genap 6 bulan.Dan selama itulah saya exclusive breastfeeding Khair tanpa tambahan susu formula atau solid food yang lain.Betul-betul ikut buku.Hihi.Tadi dah try bagi makan bubur nasi yang diblend.Dah macam nestum je rupanya.Tapi saya memang elakkan anak-anak saya makan nestum dan apa-apa yang instant.Bukannya apa,lebih baik saya bagi makanan yang memang saya tahu bahan-bahannya.Bubur nasi yang diblend tu pun dah rupa macam nestum.Baik saya buat macam tu je.Lagipun bubur tu kan dari air tangan kita sendiri yang penuh kasih sayang.Cewah!

Khair pun semangat bukak mulut luas-luas.Papa dia kata dah macam anak burung time makan je rupanya.Kurang asam betul.Haha.Iyalah,Khair asik menganga je.Tak menyabar mama nak sudukan bubur.Khair makan tak duduk diam walaupun papa dia tolong pegang time mama nak suapkan.Goyang sana,gerak sini.Aduhai.Macam Inul.Buat permulaan,not bad.Mungkin ni 1st time,so semangkuk bubur blend tu masih berbaki.Saya pun silap bagi Khair makan tak lama dia lepas menyusu.Wrong timing betul la ke mama dia yang excited nak bagi Khair makan.Hahaha.

Insyallah saya akan teruskan misi fully bf (dah tak exclusive bf lagi sebab dah bagi solid food) 6 bulan lagi.Pastu tambah 6 bulan lagi sampailah fasa terakhir hingga Khair 2 tahun.Takpe, target pelan-pelan.Hee..

With Auntie Siti - officemate saya. Orang bujang ni tak kisah dengan sape yang ambik dia.Asalkan awek.Ceh!
3 Responses
  1. Mrs Nageb Says:

    good..good..
    Mareesa dah tak exclusife dah..huhu
    tak menyabau nak makan..:)


  2. Hanna Says:

    xpe,asalkan fully bf..chaiyok2 mama mareesa!hee..


  3. MyRule Says:

    Salam... khair muda 2 hari je dari Ammar.. :P


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...