Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Duty On Sunday

Salam semua. Happy New Year 2011.Makin tuo nampaklah kita ye. Takpe, itu hanya angka,yang penting kita sentiasa muda.Betul.Betul.Betul.Citer New Year takde, tapi citer time Krismas hari tu ada.

Dah ada dua orang anak ni,memang kerja kena buat pantas. Lebih-lebih lagi mak ni bekerja. Kena setel hal budak-budak,bapak budak,pastu kena fikir keja lagi. Fening-fening.Alhamdulillah walaupun sekarang makin busy, Encik Bapak Budak sedia membantu.

26hb Disember hari tu, ofis saya ada buat event. Kena lah mak bertugas. Walaupun hari Ahad.Hangkut semua sekali budak-budak comel ni.Saya import bibik-bibik. Tapi diorang datang lambat.Terpaksalah hasben berambat dengan Khayra dengan adik Khair kat MP. Event saya ni buat kat shopping mall. Meriah gak sebab time Krismas.
 Khayra yang sampai-sampai je terus pow papa dia beli Barney yang boleh nyanyi tu. Papa tak sampai ati sebab Khayra dah peluk kuat-kuat Barney sambil cakap "Ni Kaiya punya". T_T

Lepas penat berlari sana berlari sini, berambat dengan papa, joget-joget ikut lagu kat mall then mintak suruh masukkan dalam stroller. Penat. Dengan arahan suruh adik Pacal keluar. Waa,dah pandai guna kuasa mandatori. Kak Kaiya, Kak Kaiya.

Adik, terima dengan redha itu stroller Kakak Kaiya yang punya. Adik hanya mewarisi saje. Dan-dan tu jugak kena cari alternatif lain. So,dengan rasminya baby carrier tu Adik Pacal yang punya.


 Dan dengan rasminya, papa kena hangkut dua-dua sekali serentak.Khayra sampai tertido. 

Jauh gak papa bawak jalan budak-budak comel ni.Mr.Papaa! (baca sambil nyanyi macam lagu latar citer Mr.Mama tu ye)
 Bibik saya yang pertama - yang tengah pow nugget Khayra - Mak Ngah Khayra

 Bibik saya yang kedua - Maksu Khair Amsyar

Event saya pada petang tu. Tugas saya - sediakan teks ucapan perasmian CM.Fening mak.

Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar. Tapi saya berapa kali mengulau (mengular) sebab nak susukan Khair.Paling dekat yang ada baby room kat Parkson je. Lepas tunjuk muka, kena skip lagi sebab Khair poopoo. Pastu pegi bawak Khayra makan pulak.Nasib baik officemate tak kisah.Diorang faham. Lepas habis CM berucap, saya mintak izin balik. Dua beradik tu dah tido. Khayra kat stroller, Khair kat dukungan saya. Kesian pulak. Buat member-member ofis, congrats kat memasing sebab dapat jayakan event ni dengan cemerlang. Chaiyok! Chaiyok!





p/s: Thanks gak kat bibik-bibik saya tu. Susah-susah je datang. Nanti Kak Long belanja makan kat rumah kitorang ye.Hehe.
1 Response
  1. blanje kat umah je ke???? haha


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...