Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Selamat Tinggal Gombak

Salam kepada rakan-rakan...

Hari ni merupakan hari terkahir saya dan keluarga berada di Kuala Lumpur. Petang ni (Jumaat, 16 April) kami akan bertolak balik ke Melaka. Kampung asal saya dan hasben. Insyallah saya akan berpindah di sana.

Alhamdulillah, saya telah ditawarkan kerja yang lebih bagus daripada kerja saya yang sekarang. Rezeki anak dalam perut (^_^) Mulai 19hb ni saya akan start kerja. Sebenarnya 6hb hari tu saya dah lapor diri kat satu agensi kerajaan Negeri Melaka. Tapi saya mintak tangguh untuk menyelesaikan masalah perpindahan kami sekeluarga dari KL ke Melaka.

Minggu lepas saya dan hasben berpinar cari rumah sewa. Dua hari berturut-turut mencari. Nasib baik hari nak balik ke KL balik baru dapat. Dalam kepala ni ingat senang lah cari rumah. Rupanya susah gak wei. Banyak rumah kosong kat taman-taman perumahan. Tapi takde contact number. Agaknya untuk display je kot. Geram tau. Takpe pasni kumpul duit beli rumah pulak.Mudah-mudahan dimurahkan rezeki.Insyallah.

Saya last kat tempat kerja lama hari Isnin hari tu. Air mata ni jangan cakap la asik berjujuran je keluar. Sikit-sikit nangis. Ye la banyak suka-duka yang saya tempuhi. Saya dah anggap semua staff kat situ macam family saya sendiri. Terima kasih banyak-banyak sebab telah mematangkan saya.Terima kasih kat Bahagian Kaunseling & Psikologi kerana menerima saya bekerja selama 2 tahun ni. Banyak pengalaman kerja saya dapat.Nak upload gambar lastday hari tu, (yang mata saya merah sebab menangis) tapi kabel kamera dah simpan dalam kotak. Saya dah tak tau mana hasben letak.Nanti lepas pindah rumah bila saya jumpa kabel tu balik saya upload ok.

Khayra pulak last kat taska hari Selasa hari tu. Suppose saya nak hantar Khayra sampai hari Khamis. Memandangkan kitorang tengah kemas barang nak pindah,takut Khayra kacau. Tu yang cadang hantar Khayra ke taska lagi.Tapi disebabkan ada kejadian tidak diingini berlaku pada Khayra masa kat taska hari tu, hasben saya suruh Khayra duduk rumah je.Lagipun adik ipar saya ada,import dia dari Melaka mintak tolong kemas barang.Sedih gak hari tu masa Khayra lastday kat taska. Saya pun tak plan, ingatkan hari Khamis lastday.So, nasib baik sempat jumpa Ibu-ibu Pengasuh kat sini especially Ibu An dan Ibu Ida. Terima kasih semua sebab jaga Khayra selama ni. Insyallah ada umur kita jumpa lagi.

Kepada kawan-kawan blog,mungkin ada antara kita selalu bersembang, tapi tak pernah bersua muka.Saya ada terkilan sikit sebab selama saya di KL, saya selalu miss jemputan birthday party anak-anak kawan blog. Kadang-kadang sebab clash dengan rutin balik kampung setiap bulan ataupun keadaan tak mengizinkan. Gathering susuibu.com pun tak pernah saya join. Selalu je clash dengan masa saya. Huhu. Lepas ni lagi susahlah saya nak join.

Dan satu lagi perkara masa saya kat KL yang tak pernah saya pergi -----> Genting <----- padahal view Genting memang jelas kat dapur rumah rumas saya. Saya kan dok Gombak, memang jelas nampak puncak Genting tu. Kalau malam-malam, lampu lip-lap memang menyerlah. Siap nampak logo Genting Hinglands lagi. Seriyes. Siang pulak kalau awan cerah, semua bangunan Genting tu kita boleh nampak. Memang tak jauh. New Year hari tu kitorang dapat tengok bunga api yang bakar kat puncak Genting itew. Pergh! View paling indah lah. Lepas dah tak bolehlah tengok lagi. Tinggal kenangan. Hasben saya pulak still kerja di KL. Tapi akan tinggal di Melaka dan akan berualang-alik pegi kerja naik bas express start kul 5 pg setiap hari. Kesian kan. Memang ramai pekerja KL yang tinggal Melaka buat macam tu. Kebetulan pulak time hsaben saya nak merasa naik bas express, Hentian Pudu dah pindah ke Bukit Jalil. Lagi jauh perjalanan hasben saya nanti. Berkorban demi keluarga. Buat masa ni hasben saya tunggu dulu sebelum cari kerja kat Melaka. Post dia hanya ada di HQ sahaja. So,nak tak nak hasben saya kena cari kerja lain. Mungkin gred yang sama tapi majikan lain. Setakat ni barang yang dikemas baru 80%. Alahai nervesnya saya barang tak abis kemas ni. Ok,lepas post entry ni saya akan terus kemas barang. Target saya nak kemas peti ais. Insyallah, walau dimana saya berada, saya harap hubungan kita di alam blog diteruskan.Semoga ikatan ini tidak putus. Mungkin seminggu dua ni saya jarang update blog sebab busy dengan kemas barang. Lepas ni saya akan bersiaran dari Negeri Bertuah, Negeri Melaka. Yeay! Doakan saya selamat pergi dan selamat sampai ye kawan-kawan.

p/s: Dah scan hari tu, doktor kata mungkin baby boy... la la la la la...
10 Responses
  1. Rizziela Says:

    semoga perpindahan ini memberi sinar baru dalam keluarga awak


  2. Srikandi Says:

    all the best hanna! :)


  3. hajarus Says:

    all the best kak... take care yer... ;d


  4. hanaaaaaa...patut la akak dh tk nampak khayra kt taska.

    Sedihnya tk dapat jumpa..anyway,akak nk minta maaf klu ada terkasar bahasa..faham2 jer la mulut akak ni kdg2 mmg suka bergurau..

    Insyaallah ada rezeki jumpa lg kita yer..


  5. Mamavouge Says:

    en tonjang ada bgtau en hubby kite..emm pasni ssh la nk join event kat sn....xpe kalo km ke jhor kiteorg singgah sn ek...huhuu..n tahniah dpt baby boy....doakan tuk kami plak...


  6. Semoga seronok di tmpt baru! eh of course seronok, kg sendiri kan..^_^..moga semua urusan berjalan lancar..

    my big bos pun selalu ulang alik melaka-kl-melaka..tp takpe la ada driver..hope semuanya ok2 saje! berkorban demi keluarga kan..^_^

    take care!


  7. Hanna Says:

    Rizziela
    Terima kasih kak ziela :)

    MysDear
    Thanks kak mys :)

    Hajarus
    Thanks hajar (^_^)


  8. Hanna Says:

    mrsharis
    tu la kak..ari tu x smpt jmpa..igt ari khamis nak jmpa semua org,tp tup2 plan berubah..huhu..

    insyallah kita jmpa lg ye kak..nnt kalau dtg melaka singgah la kt teratak nuruk kitorg ni..sy pun mntk mahap kalau ada buat terkecik ati ke...kirim slm kt nuha cyg!

    Dania
    emm tu la,susah la khayra nk jmpa dania lg pasni..jgn lupa kalau blk johor singgah mlk dulu..hehe..
    insyallah pasni dania pun dpt adik jugak nnt,bb boy gak :)

    mamalieyna
    thanks kak lieyna..kesian tgk hasben dh mlm baru smpai rmh..betul tu,berkorban demi keluarga..


  9. alhamdulillah rezeki baby ye...selamat menjalankan tugas di tempat baru hanna!


  10. eda Says:

    salam kak.nak tanya husband akak still ulang alik melaka-kl ke..sy tgh cari untuk cukupkan org..ada van shuttle tambang RM20.00.kalu berminat emeil sy ezda_32000@yahoo.com.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...