Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

OK. Saya Pregnant Lagi

Hmmm..macam mana nak cerita ek. Oklah, sebenarnya dah 3 minggu saya tahu berita ni.Ingat lagi tak entry saya pasal semuanya sakit? Lepas saya kena nebulizer tu,then balik rumah dan makan ubat. Tak semena-mena semua makanan yang saya makan keluar balik. Muntah.

Kat rumah,memang dah standby pregnancy test kit.Ala saje-saje beli.Masa saya beli tu gatal-gatal nak tengok camne rupa 2 line tu.Hahaha.Rasanya saya beli pregnancy test tu dah lama.Lepas saya muntah, husband kata "Ha,tu mesti pregnant tu". Saya kata iye lah.Tu muntah sebab makan ubat athma. Teringat kit tu, saja la try. Konon nak buktikan kat husband yang dia silap.Tup,tup lepas urine test...Ooops. Alamak! 2 line la.Biau betul ni. Panggil hubby, "Abang, cuba abang tengok betul-betul ni.Macam tak caya je".Sambil muka saya macam nak gelak pun ada.Husband tengok,dia pun gelak. "Tahniah la yang" sambil cium pipi saya. Haa! Saya pregnant lagi..

Saya terperanjat bukannya apa kawan-kawan. Saya memang merancang. Kalau boleh saya dah dapat keja elok-elok dulu baru nak dapat next baby.Sekarang ni keja pun tak berapa betul. Lagipun segala protection kitorang pakai.Hehehe.Tapi,Allah dah bagi rezeki ni.Akhirnya saya redha.Esoknya, husband dan Khayra demam. Memang macam tu la husband saya dulu time dapat tahu saya pregnantkan Khayra.Mesti demam. Khayra pulak agaknya demam terkejut nak jadi kakak kot.Heee.


Inilah rupa 2 line tu. Saya test 2 Februari 2010 hari tu. Bermakna dah 3 minggu saya simpan rahsia ni dengan kawan-kawan. Jangan marah ar.

Entry saya pasal saya belikan jeruk untuk Kak Lijah yang tengah pregnant tu, rupanya masa tu perut saya dah ada "isi". Cuma saya je tak tahu. Sebabnya saya tak takde apa-apa alahan. Alhamdulillah. Cuma lepas dah tahu pregnant barulah tanda-tanda orang pregnant keluar. Loya lah, pening lah. Nasib baik loya-loya waktu malam je time kat rumah. Kat tempat keja langsung orang tak perasan saya pregnant.

Lepas saya buat check up kat doktor panel,barulah saya bagitau kat rakan-rakan sekerja [apa ke skema sangat ayat tu 'rakan-rakan sekerja']. Kak Lijah la orang paling seronok. Sebabnya dia dah ada geng. Saya pegi check up lepas 2 minggu saya tahu. Sebabnya doktor panel tu seminggu takde.Saya sanggup tunggu. Agaknya dah 2nd baby ni excited dia lain sikit.Kesian baby saya ek.Alhamdulillah sekarang saya dah 10 weeks. EDD saya insyallah 20 September 2010. Time raya tuu.Sama bulan dengan Kak Lijah nanti.

Kak Lia, saya dah join club akak.Tak pasal-pasal menjangkit. Hehe. Mula-mula Kak Lijah, pastu Kak Lia,sekarang terkena kat saya pulak. Rezeki. Sekarang ni mood saya berubah-ubah. Tapi alhamdulillah, alahan saya tak teruk. Sama macam pregnantkan Khayra dulu. Kalau ada kesempatan saya akan update perkembangan baby dalam perut ni. Hari tu dah scan, baby aktif. Teruja saya tengok. Tapi slip scan tu doktor pegang dulu. Next check up baru dia bagi sebab nak siapkan saya punya report card.

Pinjam dialog Kak Lia, JOM KAWAN-KAWAN, MEH JOIN THE CLUB!

22 Responses
  1. ibu wawa Says:

    alhamdulillah Hanna. tahniah!

    kak wa dulu pun buat macam2 protect tapi kalau dah Allah nak bagi rezeki, elak2 pun dapat jugak.

    baby masih menyusu badan ke?

    memang... kalau dah tahu mengandung, mulalah penyakit pening2 dan muntah2 datang!


  2. eeii bestnyer..tahniah tau! ^_^..suke dgr berita2 gumbira camni..! rezeki Allah nak kasi, Alhamdulillah..best3x..!


  3. Anonymous Says:

    syukurrr.. rezeki dtg lg!
    hai Hanna, eis teka betul! tahniah ye Khayra bakal jd kakak :D


  4. alah..bestnye..congrats kak..saa sejk bln 8 da x protect tp xpregnnt gak pun..xleh join le



  5. Srikandi Says:

    tahniah ye...sonok dgr org pregnant nie..teringat time dulu2...perasaan bercampur baur jer..


  6. Hanna Says:

    ibu emy efy eqy

    thanks kak wa..rezki kan..

    saya still bg susu badan lagi,tp xtau lah dpt susukan khayra smpai 2thn ke x..

    betul la kak wa,time xtau ari tu xde plak pening loya ni..husband sy kata manja..haha..

    mamalieyna

    thanks mamalieyna..kalau suka tu meh la join the club..hehe..

    eis

    syukur alhamdulillah..ha'a, terer eis teka..ari tu saja xnk komen psl pregnant ni,senyap2 dlu..peace :)


  7. Hanna Says:

    Naz

    Insyallah ada rezki naz tu nnt..akak tggu naz join the club..hehe..

    Rizziela

    Thanks kak ziela

    MysDear

    Thanks kak mys..akak yg dh 4 anak tu tau la mcm mana perasaan ni kan..anak itu rezeki kan akak kan :)


  8. Diver Mom Says:

    wah.. tahniah! i nak join, tapi soon! :) insya allah...


  9. congratulation..best sgt!!
    teringin gak nk join d club..


  10. Ieja Says:

    tahniah hanna...nampaknya kyra dah nak jadi kakak la yrk..jaga diri n bb elok2 tau..ieja tumoang gembira mendengar berita ni...teringat zama pregnt kat Dania ..


  11. alhamdulillah!!! tahniah! tumpang gembira..jaga diri bebaik je hanna... :)


  12. congrat hanna....bertambah bb bertambah rezeki insyaallah..


  13. Mummy Aqil Says:

    alhamdulillah. congrats.. khayra dah nak jd kakak..yeay..


  14. Azryna Abdul Says:

    hana..tahniah tau..jaga diri bebaik k.
    khayra dah nak jd kakak dah..

    take care..;))


  15. PDM Says:

    Congrats hannaaaaaaaaaaaa!
    Jaga diri baik2 k.


  16. Hanna Says:

    Zuhaini

    Tq zuhaini,jom kita meriahkan d club..hehe..

    Azlina Ibu Alisha

    Jom la ina,bila lg nk bagi alisha adik..hehe..(ayat racun)

    ieja

    thanks ieja..insyallah,kdg2 lupa ingatan yg diri ni pregnant..langkah nk pnjg je..hehe..

    mama | sarah |syimir

    thanks akak..insyallah sy akn ketuk kalau sy lupa nk jaga diri..heee..


  17. Hanna Says:

    wanie

    alhamdulillah,thanks wanie doakan sy..harap dpt rezeki berganda la..uhuks!

    Mummy Aqil

    Thanks ila..merajuk pun kuat sekarang ni dak khayra..aduss..

    Azryna

    thanks ina..dhaniya tu pun nk adik tu,ibu dia je yg tau..hehe..

    PDM

    Thanks kak julie...en.K tgh garu kepala nk layan mcm2 dr bini dia ni..ada ke dia kata saya ngada2..sy dh flying kick kt dia..muahaha!


  18. hajarus Says:

    tahniah.. alahai bestnyer... take care k...


  19. Nieja Says:

    salam..
    saje singgah blog neh..jgn mare ye tuan umah..tahniah da pegnen..best2..hehe..tp kalo pegnen leh breastfeed lgk ea??saje tanye sbb sy xtaw..


  20. Mamavouge Says:

    tahniah...sonoknye dgr....dania ntah bile la nak dpt adik...huhuh tggu dania besar sket la ek...tahniah ek...


  21. salam, tahniah on ur pregnancy..btw,support us please..jom join contest menarik kat my blogshop, infantino toy, dan lain2 hadiah menarik utk dimenangi!manatau, kot rezeki baby..

    catlina
    KedaiGambarKami
    Johor Photographer


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...