Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Khayra Melawat Mak Su Di Asrama

Hari Raya Aidil Adha hari tu,dua orang adik aku tak dapat balik beraya.Satu-satunya adik lelaki aku beraya kat rumah mertua dia kat Triang,Pahang.Lagipun disebabkan kejadian keguguran tu,adik aku hantar wife dia balik kampung terus.Adik bongsu aku pulak memang decide tak nak balik beraya.Ini semua SPM punya hal.Orang tengah struggle nak amik exam,takut fikiran melilau kat lembu yang kena korban lak.Hahaha.

Lagipun ramai member dia tak balik rumah.Diorang ada paper Bio hari Isnin.Mak aku pun tak kisah.Ala bukannya jauh sekolah dia.Kat Jasin je.Rumah kitorang ada lah dalam 30 minit perjalanan.So,lepas ayah solat Jumaat (hari raya hari tu kan jatuh pada hari Jumaat)baru kitorang bertolak beraya kat sekolah adik aku.Bawak lah segala macam ketupat,rendang,nasi beriani (ayah aku yang masak,serius sedap),acar,kurma daging,kek oren dan manisan.Yang pasti,takde satu pun yang aku masak.Huhuhu.Teruk kan.

Soalan pertama yang aku tanya ayat macam biasa lah :

"Anoi,target berapa 'A' SPM ni?"

Soalan aku dijawab dengan senyuman:

"Akak tanya A+ ke A- ke atau A je?"

Eh,sekarang soalan berapa A dah tak relevan lagi.Adik aku boleh tanya aku balik kategori A apa yang aku maksud kan.Dia target straight A.Silap soalan lah aku ni.Hahaha.Harap adik bongsu aku tu berjaya dengan cemerlang.Kak Long sentiasa mendoakan kejayaan Anoi.Moga tercapai cita-cita yang Anoi impikan selama ini.Amin.



Mak Su yang dah rindu dendam dengan Khayra.Dah lama dia tak jumpa.Sekali jumpa Khayra dah boleh jalan.Lagi lah geram Mak Su tengok.



Beraya kat MRSM TGB





Khayra dikerumun member-member Mak Su dia.Habis kena kelek sana-sini.Khayra memang sporting.

2 Responses
  1. papaKhayra Says:

    nama gambar papa x de?


  2. Hanna Says:

    papaKhayra

    dh agak dh mesti soalan ni akan ditanya..nanti mama masukkan ye..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...