Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Third Birthday tickers

Khayra Dah Mula Bertatih

Waduh,dah bersarang blog aku ni nampaknya.Lama tak hapdet.Macam biasalah, lappy tak baik-baik lagi.Nak kena tunggu beli baru kot harap-harap papa baca la harapan mama Khayra ni..hehe.So,memang jarang nak hapdet story.Banyak yang nak post,tapi ku pendam aja.Huhu.
Tapi disebabkan dorongan dari Pn.Naz kita yang dah lama tak dengar citer Khayra,aku pun memenuhi la hajat Naz itew.Ibu Rikazz ni memang rajin hapdet citer anak bujangnya.Mama Khayra ni je yang ada penyakit "M".Takpe,lagipun aku memang nak hapdet pun citer perkembangan Khayra.Ingatkan takde peminat,rupanya ada.Hehe.Jangan marah ye Naz Akak gurau je :)
Orait,jom kita tengok apa yang Khayra dah boleh buat sekarang ni.Khayra dah start melangkah 4-5 tapak.Tapi sebelum tu,aku just nak bagitau yang aku memang tak belikan Khayra walker.Aku memang dah berniat 3 perkara masa mengandungkan Khayra.No Formula Milk,No Walker,No Buaian.Setakat ni Alhamdulillah,aku still fully breastfeding.Buaian pulak memang Khayra pakai masa umur sebulan lebih.Itu disebabkan hadiah dari Ibu aku masa kenduri cukur jambul Khayra dulu.Slowly aku ajar Khayra tidur kat tilam.Disebabkan itu,Khayra guna buai sampai umur dia 4 bulan je.Memang senang kalau baby dah tidur kat tilam.Takde la bergantung kat buai je.

Then,citer pasal walker.Aku memang suka kalau Khayra berdikari dari kecik.Memang aku nampak Khayra memang cepat.Meniarap masa umur 3 bulan,menyalar 4 bulan dan merangkak masa 5 bulan 2 minggu.So,aku tak tergesa-gesa nak belikan walker.Aku tahu kemampuan Khayra.Selain bagi dorongan,aku tengok Khayra rajin meneroka apa yang dia lihat.Dia berusaha sendiri macam mana nak bangun,berdiri tegak dan melangkah.Aku seronok dia buat semua tu tanpa bantuan walker.Mungkin disebabkan dia tiada bantuan itu,Khayra memang rajin.Selalu buat.Kalau jatuh,dia bangun lagi.Dia tak mengalah.Nak jugak.Aku ada jugak terbaca ada blogger yang tak bagi baby dia walker.Mummy tu ada alasan lain.Boleh tengok kat blog Munira ye tiba-tiba tak boleh link tajuk pulak
Khayra mula melangkah masa umur dia 9 bulan 6 hari.Sekarang ni masih lagi lagi bertatih.Cukup rajin.Tapi sekarang ni mama dia pulak runsing.Aik,nape pulak runsing kalau anak dah start berjalan? Bukan apa,kalau Khayra dah berjalan tegap,dia kena pindah kelas kat taska tu.So, that means,Khayra kena bercampur dengan baby-baby yang tua dari dia.Takut kena buli.Kebanyakan baby yang dah boleh berjalan dalam kelas tu berumur 1-2 tahun.Khayra 10 bulan pun tak sampai.Lagipun Khayra cukup rapat dengan pengasuh dia sekarang.Pantang pengasuh dia hilang dari pandangan,memang la dia menangis.Lepas ni kalau pindah kelas,kena tukar pengasuh pulak.Harap Khayra serasi la nanti.
Ok lah,asik bercerita je,mesti orang boring.Ni ada gambar Khayra yang mula bertatih.Enjoy!
Iron board tu kena lipat.Kalau tak,Khayra buat tempat berpaut.Kang jatuh susah.Tapi sebenarnya dah pernah terhempap dah.

Tatih.Tatih.4 langkah ke 5 langkah,pastu jatuh.Berdiri.Tatih balik semula.


Sekarang tatih bawak Mickey.Bestfren Khayra.Mana-mana pun mesti bawak.


O bawak atas tilam rupanya.Lepas ni memang merata la En.Mickey tu berjalan.



Ni gambar kat taska.Kemain lagi tunjuk skil.



Sambil bertatih mari kita tepuk tangan.Memang suka kalau cakap "Pandai".Nanti Khayra pun tepuk tangan.


Balik dari taska.Dah busy suruh papa turunkan dia.Nak berjalan la tu.Selalunya papa dukung.

So,itulah serba sedikit perkembangan Khayra.Harap lepas ni aku rajin la mengepost blog.Asik baca citer orang je.Hehe.
2 Responses
  1. Anonymous Says:

    bestnye.. oh tak sabarnya khyra eis boleh bertatih :)


  2. ha..baru lah best..kak..rikazz mcm mls semula la jln..nape ek..naz mmg dah jrg msukkan dia walker bile dia da diri sndr


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...